dinsdag 19 januari 2016

Kast in kas




Tijd voor een update!

Afgelopen maanden hebben we plannen gemaakt
voor een balkenplafond en een houtkachel
in onze woonkamer.

De werkzaamheden zijn inmiddels in volle gang!
Aangezien we deze klussen zelf aanpakken,
gaat er nogal wat tijd overheen
voordat we er weer helemaal netjes bijzitten.

Eerste stap was de kamer grotendeels 
uitruimen. De buffetkast
staat tijdelijk opgeslagen in onze kas.






Tijdens deze vorstperiode dient de kast
mooi als opslagplaats voor 
wat kruiden en kwetsbare planten.
Staat eigenlijk wel gezellig ook!










Inmiddels zijn de balken klaar, geverfd en wel.






Tussen de balken moeten kraaldelen bevestigd worden.
Die kraaldelen ben ik nu (nou ja, ik ben er even
tussenuit ;-)) aan het verven. En dat
zijn er heel veel. Ik ga snel weer aan de slag.


Groeten en succes met jullie
bezigheden!



Linda


15 opmerkingen:

Thuis bij Tjits zei

Ha Linda, wat gezellig weer een post van je te lezen:) Wat een klus om alles in de verf te zetten, maar dan heb je natuurlijk ook wel wat!! Wat zal dat straks supermooi staan. Ik vind je plantenkast ook heel gezellig zo haha:)

Succes met klussen!
Liefs, Tjits

Verie - Vestywo zei

Staat inderdaad heel gezellig, Linda! :) Mooie plaatjes ook..

Lieve-Groetjes,
Verie

Vief zei

Ik zou die servieskast gewoon in de kas houden mam :D
xxx Vief

Atelier Valerie zei

Ook al staat de kast niet op haar plaats ...
Staat ze best gezellig met de planten om haar heen ...
Veel plezier in het klussen ... het wordt mooi ...
Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

De Witte Lanteern zei

In je kas ziet het er in ieder geval al gezellig uit met die 'planten-kast', leuk! Maar de rest zal zeker ook heel mooi worden, het is even een werk, maar dan heb je ook wat! En heerlijk licht, hou ik van...Succes met verven!
Liefs, Peetje

Home and Lifestyle zei

Ohh...mooi, zo'n balkenplafond! Inderdaad een hele klus om alles te verven, ik hoop dat het straks helemaal naar je zin is! Succes!

Liefs, Ingrid

It's me zei

Jeetje Linda wat een werk....maar het word wel erg mooi hoor....liefs Ria x

Marian zei

Leuk.....die kast in de kas houden...en voor binnen een leuke/mooie nieuwe/andere..ik zou het wel weten. ;)
Een kachel, daar zul je echt geen spijt van krijgen...dat is zo fijn..zeker met dit weer....
Een flinke klus, zeker als je alles zelf doet, ( doen wij ook zoveel mogelijk ) maar alles komt af, en dan zul je er veel voldoening van hebben...

De Meidenmuts zei

Wel heel leuk die kast in de kas.
Succes met klussen....het zal mooi worden!

Groetjes Anita

lien zei

Wat een leuk idee, een kast in de kas!! Succes met je project!

van alles wat in huis en tuin. zei

Toevallig is mijn man ook bezig met het plafond zoals jullie....maar dan bij onze zoon. Maar het wordt mooi hoor!Flink dat je dat zelf doet....één advies: doe niet net zoals mijn man die nu 3x in het ziekenhuis is geweest omdat hij gisteren de schroevendraaier in zijn hand kreeg bij het weghalen van oude spijkers!
Nu heeft hij een heftige ontsteking in zijn hand!

groet en succes met alles.

Trijnie

What's in a day zei

Wat fgijn om weer bij jwe te lezen! Jullie zijn heel druk, maar wat mooi met de balken!
Dank je wel voor je lieve reactie op mijn laatste post, ik heb nu even me-time en kijk weven bij de oude garde, jullie zijn zo trouw in reageren, dat doet goed!

Liefs Eefie

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Kun je in ieder geval met de eerste zon je kopje koffie drinken in de kas. Niet verkeerd. Het wordt straks vast fantastisch even doorbijten met dit "klusje". groet Pauline

Liesbeth Blankespoor zei

Het ziet er wel heel gezellig uit zo, de kast in de kas. Ben benieuwd naar het eindresultaat van het balkenplafond! En succes met het klussen :-)

Liefs, Liesbeth

Bij Sandra Thuis zei

Mooi wordt het, je plafond.Staat zo gezellig en sfeervol:balken.
Ik kom voor het eerst kijken bij je , smaakt naar meer !
Succes met klussen!

Lieve groet,
Sandra