donderdag 5 mei 2016

Woonkamer en zo




Het is even geleden,
maar hier volgt dan weer
eens een berichtje van mij!






Deze foto heb ik niet heel lang geleden gemaakt
en zoals jullie kunnen zien, is de wand 
nog niet helemaal afgewerkt.
We weten nu wat we willen, maar daarover
 later meer...


Intussen heb ik een spiegelreflexcamera aangeschaft 
en daar ben ik af en toe mee aan het stoeien,
heel leuk vind ik dat om te doen trouwens!






Een beetje spelen met het licht,
een perentak in bloei vastgelegd...






De bloemblaadjes werden lelijk, ik heb ze
eraf geplukt. Ook de takken van de 
perenboom vind ik altijd zeer de moeite waard.






Hierboven zie je de kale takken
weerkaatst op de muur tegenover het raam.



Ook tulpen zijn goede modellen.






Ik heb de ramen, kozijnen en vensterbanken geverfd
met krijtverf van Painting the Past.






Voor de ramen heb ik de kleur Old White, Matt gebruikt,
dezelfde als die van het plafond (zie vorige post).

De kozijnen heb ik bedekt met de kleur
Monument Grey, Matt.






De vensterbanken kregen een laagje Pepper,
 maar dan de verfsoort Eggshell, omdat dit sterker is dan Matt.

Al met al wat stoerdere kleuren dan voorheen!


We hebben ook een stoere lamp gevonden;
in een verloren hoekje op een kast lag 'ie
daar in een woonwinkel en het was hem!










Zo, jullie zijn weer een beetje bij 'gepraat'.


Ik ga buiten nog even aan de slag met het
tuinmeubilair. Het zonnetje roept me.
Ik hoop dat jullie ook de tijd hebben om
ervan te genieten, gezellige dagen
in ieder geval!


Linda


11 opmerkingen:

Vivian Ammerlaan zei

Mooie foto's! :D Liefs van Vief

Mirjam zei

Wat heerlijk hè, spelen met een spiegelreflexcamera. En wat heb je alles mooi geschilderd. Heerlijke kleuren vind ik dat allemaal.
Je lamp vind ik echt helemaal geweldig, wat een mooierd is dat. Wat een gelukje dat jullie dit daar in dat hoekje zagen liggen. Hij is lekker industrieel en sierlijk tegelijk.
Heel fijne dag,
geniet lekker van de zon,
liefs,
Mirjam

What's in a day zei

Je bent druk geweest hoor! Heerlijk al die klusjes, het ziet er gelijk zo anders uit!!!
Mooi een nieuwe camera daar kun je zo fijn mee experimenteren!!!! De zon zorgt ervoor dat er genoeg groeit en bloeit, daar kun je weer mooie foto's van maken!!!

Fijne week nog!

Liefs Eefie

It's me zei

Je bent lekker bezig Linda....mooie foto's fijn weekend liefs Ria x

De Witte Lanteern zei

O, dat lijkt me heerlijk zo'n spiegelreflexcamera! En nu maar lekker oefenen, kunnen wij genieten van alle resultaten ;-) Je kijkt dan opeens toch anders rond in je huis: wat is de moeite waard om te fotograferen? En dat blijkt héél veel te zijn.
Heerlijk nu alles weer strak in de verf zit, zeker als het ook nog zo'n mooie kleuren zijn. En je lamp is zeker een aanwinst, lekker stoer! Goed dat je 'm zag.
Geniet ook nog even lekker van het weer tussen al die klusjes door! Voor je het weet moeten we ons weer warm bibberen, haha. En deze prachtige dagen pakt niemand je meer af!
Liefs, Peetje

THE BLACK BARN zei

Je lamp is geweldig!

Fijne dag,

Miranda

Home and Lifestyle zei

Als je er energie en tijd in steekt, levert een spiegel reflex camera je zoveel plezier. Ik weet ook nog lang niet alles hoor, maar het is gewoon veel leuker fotograferen.

Wat heb je mooie kleuren gebruikt, stoere kleuren en daar combineert de lamp ook heel goed bij.

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

Marian zei

Ziet er goed uit...mooie kleuren heb je gebruikt voor de kozijnen en vensterbank..en die lamp...wat een schoonheid is dat...een prachtige vonst...


van alles wat in huis en tuin. zei

Wat heerlijk om zo met de spiegelreflexcamera te kunnen spelen! Je gaat er nog verslaafd aan raken hoor, pas maar op!
En wat een geweldig stoere lamp hebben jullie gevonden....een hele bijzondere: die zie je niet zo vaak.

groetjes Trijnie

Roelie Steinmann zei

Wat een mooie foto's heerlijk om zo met de camera te oefenen he? Heel mooi geworden.

groetjes Roelie

Angélica D zei

hi ,, i love you house and you blog ,, you have a new follower
Angelica