zaterdag 11 juni 2016

Hij staat!





De houtkachel!

Ik heb me er lange tijd op verheugd
en vorige week was het zover.






Het is een vrij kleine kachel.
Een grotere kachel heeft te veel vermogen
voor onze kamer met beperkte afmeting.



Manlief heeft een mooie constructie
gemaakt om het rookkanaal
veilig en netjes weg te werken.






Gestookt hebben we nog niet;
het mag dan eerst wel wat frisser worden.
Voor mijn part mag dat nog wel even duren dan ;-).


Brandhout hebben we voorlopig genoeg
van onze wilgentakken.


Het mandje heeft promotie gekregen.
 Het stond in het toilet gevuld
met toiletrollen.






Op de muren zit vliesbehang.
Dit hebben we geverfd met Little Green,
kleur French Grey - Pale.
Mooi neutraal, licht en goed
passend bij de grijze kleur van
de kozijnen en plinten.






Inmiddels hebben we een nieuwe bank
en twee stoelen uitgezocht.
Daar moeten we een 
aantal weken op wachten.
Wanneer ze er staan, 
laat ik jullie dat natuurlijk zien.
Ik kan niet wachten!


Gezellig weekend!


Linda




14 opmerkingen:

Brenda Schneider zei

Dat ziet er heel gezellig uit maar inderdaad hopen dat je nog niet hoeft te stoken, nog even genieten van het buitenleven.
Groetjes Brenda

Brenda Schneider zei

Dat ziet er heel gezellig uit maar inderdaad hopen dat je nog niet hoeft te stoken, nog even genieten van het buitenleven.
Groetjes Brenda

Marian zei

Hier ga je echt geen spijt van krijgen...er gaat niets maar dan ook niets...boven de warmte van een kachel...
Mooie kachel is het ook...

Bij Sandra Thuis zei

Mooi hoor! En zo netjes weggewerkt, complimenten....
Lijkt me heel fijn een kachel , maar helaas...geen rookkanaal indit huurhuis :( ...
Ik hoop wel ooit een schouw neer te zetten, voor de sier,lijkt me superleuk...lekker decoreren!

Geniet lekker van je mooie kachel!

Groetjes,Sandra

It's me zei

Hij is echt leuk je kachel.....veel plezier ermee liefs fijne zondag ...Ria x

Marjon zei


Wauw super mooi je houtkachel en een goede oplossing voor het rookkanaal, van je lief. Lijkt me super gezellig in de winter maar dat mag nog even wachten. Ik had de kleur van je muur op internet opgezocht, heel mooi. Ik had nog nooit van deze kleuren gehoord en ik heb me wat zitten googlen voor onze groene muurverf, je kunt onze kleur vergelijken met Acorn....ik ben er ook zo tevreden over. Ben helemaal benieuwd naar je nieuwe bank en stoelen...spannend he....fijne zondag en lieve groet Marjon

Home and Lifestyle zei

Van mij mag het ook nog even duren voordat het winter wordt, maar ik hoop wel dat jullie er dan heel veel plezier van hebben. En tegen die tijd zijn de bank en de stoelen ook binnen!

Fijne zondag! Liefs, Ingrid

Mirjam zei

Oh Linda, ik kan je naar eigen ervaring zeggen hoe heerlijk het is om een houtkachel in huis te hebben. Wij hebben deze sinds 3 jaar en in de winter en koudere maanden, of gewoon op een heel frisse avond, stoken we die dan lekker op. Zo'n gezellige warmte geeft dat. Ik vind het super. Ook hier altijd een draadmand met hout op voorraad naast de kachel in de kamer.
Hier gaan jullie heel veel plezier van hebben.
Fijn restje van de zondag nog,
liefs,
Mirjam

De Witte Lanteern zei

Dit is echt een aanwinst voor je kamer. Hij is heel leuk en mooi hoe je man de kachelpijp heeft verwerkt, top! Straks, nu liever nog niet, hihi, als de dagen weer gaan korten en de avondfrisheid zijn intrede doet, straks dus!, kun je genieten van een heerlijke warmte, zoooo anders dan van de verwarming. Veel leuker ook om met die houtblokken in de weer te zijn. Staat leuk in je mand!
Voor de herfst zijn jullie klaar, nu nog genieten van een heerlijke zomer...toch?? Deze week schijnbaar nog niet...Komt goed!
Liefs, Peetje

van alles wat in huis en tuin. zei

Natuurlijk hoop ik dat je 'm nog lang niet hoeft te gebruiken maar ik vrees toch echt dat je het deze week wel kunt gaan gebruiken!
Geniet er toch maar van want hij is wel erg leuk!

groet Trijnie

De oude paddestoel zei

Wat een mooie kachel! Jammer dat het stookseizoen voorbij is. Af en toe een keertje op een frisse dag moet kunnen toch?

Groet, Willeke

Het Moonhuis zei

Gaaf zeg, daar ga je vast veel plezier van hebben. Je man heeft inderdaad een mooie constructie bedacht, heel mooi zo!!

Liefs Monica

Fuchsiaantje zei

Hallo Linda, wat een mooie kachel hebben jullie gekocht, je zult daar vast wel veel plezier en gezelligheid aan beleven, maar nu nog even mooi weer houden. Nog een fijne week verder en groetjes van mij, Riet.

What's in a day zei

Met dit wisselende weer heb je de houtkachel bijna nodig. Hij is prachtig en wat zul je er straks van genieten. Ik ben even aan het bijlezen, kon jouw blog niet overslaan, soms mis ik het bloggen wel, maar het kost zoveel tijd.

Liefs,
Eefie