maandag 20 juni 2016

Kas in de wax




Afgelopen week heb ik onze kas
in de wax gezet (Painting the Past, kleur Carbon).

Ik was niet zo gelukkig met de blanke
tint van het (Accoya-)hout en
had vorig jaar al het plan bedacht om
het hout te behandelen met wax.
Daarom heb ik afgelopen herfst een proefplankje
in de wax gezet. In de herfst, winter 
en voorjaar heeft dat plankje buiten moeten
staan, zodat ik kon zien of het resultaat mooi
genoeg bleef. En ja hoor, het heeft
de test goed doorstaan!
Dus kon ik aan de slag...






Op bovenstaande foto ben ik halverwege de klus,
wat een verschil hè.

De houtnerven komen nu echt
 duidelijk tevoorschijn.






Vervolgens schoof ik hier en daar
met wat spullen, jullie 
kennen dat verschijnsel wel :-).






De kas heeft zo een doorleefdere uitstraling
gekregen, ik ben er blij mee!






Om het verschil goed te kunnen zien,
kan je even terugkijken via deze link:


Nu de binnenkant van de kas nog;
leuk klusje voor de winter
(of als het regent).


Fijne week!

Linda






13 opmerkingen:

Brenda Schneider zei

Het hout komt nu veel beter tot zijn recht, wel een klusje maar het resultaat is mooier.
Nu nog wat beter weer en dan kunnen we weer lekker van de tuin genieten.
Groetjes Brenda

It's me zei

Wat mooi geworden Linda......tja of als het regent.....hihihihihi.....liefs fijne week Ria x

Ger zei

De buitenkant is al helemaal naar je zin.....
nou wacht nog maar even Linda met de binnenkant want het stopt zo met regenen en dan vallen de mussen weer van het dak van de hitte;-)
Je kas was en is in elk geval al mooi met doorleefde uitstraling en kan jij er lekker van genieten wanneer je in de tuin zit.

Fijne week,
Ger

Home and Lifestyle zei

Dit is inderdaad veel mooier zo, het lijkt nu net of het er al veel langer staat. Ik hoop dat je verderop in de week de deuren lekker open kunt zetten.

Met mij gaat het best aardig. Natuurlijk zitten er mindere dagen tussen, maar desondanks mag ik niet klagen. Lief dat je er benieuwd naar was!

Liefs, Ingrid

Bij Sandra Thuis zei

Mooi geworden zeg, iets doorleefder inderdaad.
Daar ga je veel plezier van hebben, nog even wachten op beter weer ! Maar dat gaat goed komen deze week.
Geniet er van!
Groetjes,Sandra

Fuchsiaantje zei

Hallo Linda, wat word dat mooi, ja met een houten kas kan dat. en het is veel levendiger dan een metalen kas. Geniet er maar van. nog een fijne week en groetjes van mij, Riet.

Vief zei

Nu zie ik het wel haha :D xx Vief

Coby Breitner zei

Helemaal mooi geworden hoor! Ik hou van dat vergrijsde.
Sta je ook weer op de fair bij de Quilthoeve?

groetjes Coby

Janny zei

Wat een mooie kleur. Lijkt blauw grijs? Alleen maar was? Hen je de vorige laag verf weggehaald?
Groeten Janny

Janny zei

Wat een mooie kleur. Lijkt blauw grijs? Alleen maar was? Hen je de vorige laag verf weggehaald?
Groeten Janny

Marry Langwerden zei

Ziet er prachtig uit; mooie doorleefde kleur. Ik hou ervan!

groetjes Marry (marrythuis)

van alles wat in huis en tuin. zei

Dat ziet er idd anders uit: je hebt wel eer van je werk!

groetjes Trijnie

De Witte Lanteern zei

Mooi dat je de nerf nog ziet, heel mooi! En je hoekjes zijn weer een lust om naar te kijken.
Fijne week!
Liefs, Peetje