donderdag 3 november 2016

Kleine metamorfoses




Het is alweer even geleden,
 dat ik mijn eetkamerstoelen
een verfbeurt heb gegeven, maar laten zien
had ik ze nog niet.




Jullie moeten me maar op mijn woord geloven,
want het is bijna niet te zien,
dat ik deze stoel de kleur Monument Grey
van Painting the Past heb gegeven,
beter gezegd: twee stuks.
En op de andere twee stoelen heb ik
Old White gesmeerd. 
Ze hadden eerst alle vier een witachtige tint.
Voor de foto's heb ik beide stoelen in het zonlicht
gezet, want het was behoorlijk
 donker in de rest van de kamer.




Nieuwe zwarte kussentjes voor de grijze stoelen
en ze kunnen er weer even tegen!


De rechthoekige salontafel is door manlief
beetgenomen: hij heeft er een vierkante
van gemaakt. Terwijl ik al aan het bedenken was,
wat voor andere er voor in de plaats zou kunnen
komen, bedacht hij bovengenoemd plan.
Nou, waarom eigenlijk niet!
Zo is het geworden:




Ik heb 'natuurlijk' wel weer de verfkwast
tevoorschijn gehaald en de poten met
Charcoal Black (Le Noir & Blanc van K*arwei)bewerkt.




De pompoen van beton heeft jaren buiten gelegen
en nu dus binnen op de schaal.
De stukken zijn er van af gesprongen,
maar dat vind ik alleen maar leuk!



Liefs!

Linda


9 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Hee Linda wat superleuk weer een blogje. Ik zie dat je ook een beetje naar de stoere kant aan het gaan bent. Leuk hoor.
Groetjes Coby

What's in a day zei

Wat kan een verfbeurt wonderen doen, zo zien ze er toch weer toppie uit!!
Mooie tafel zo, handige man heb je!!!

Liefs, Eefie

Marjon zei


Super mooi hoor en de poten in het zwart ook een heel leuk idee....lieve groet Marjon

Home and Lifestyle zei

Wat een goed idee om de salontafel een metamorfose te geven! Zo heb je een heel ander model die weer jaren mee kan!

Liefs, Ingrid

lien zei

Jullie hebben hard gewerkt, maar het resultaat is super! En die verweerde pompoen is helemaal perfect zo! Fijn weekend!

Ger zei

Het resultaat om de zaag in salontafel te zetten mag er zijn.
Mooi geworden wat kleur en model betreft.

Zo komen er stilletjes aan veranderingen in je interieur waar je vast heel blij mee bent.

Fijne zondag,
Ger

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

123, een verfje en het ziet er weer heel anders uit, ziet er weer leuk uit. Daar kun je altijd weer blij van worden en het voelt weer aan als een nieuw stukje in je huis, groet Pauline

Fuchsiaantje zei

Hallo Linda, wat zijn jullie handig om de meubelen zoop te knappen het geeft een heel anderen sfeer en nog mooi ook.Nog een fijn weekend en groetjes van mij, Riet.

Anja zei

Wat zijn je foto's toch mooi. Elke keer krijg ik echt een sfeerimpressie. Zo vind ik nu je salontafel heel gaaf. Ik vind het een goed idee van manlief om deze vierkant te maken. Zeker met die schaal er zo op. Super huiselijk maar toch modern.