zaterdag 17 december 2016

Kerstsfeer





In mijn vorige post schreef ik over 
een workshop Kerststuk maken.

Het was inderdaad gezellig
en mijn vriendinnen
gingen met mooi werk naar huis.






Op bovenstaande foto staat mijn creatie,
die vooral is opgebouwd uit
  natuurlijk materiaal.


Dit stuk heb ik weggegeven, maar
er blijft genoeg 
Kerstsfeer over in mijn huis.
Bovendien heb ik
wel wat materiaal over,
dus misschien steek ik nog
wat in elkaar...


Op het toilet hangt
deze Kersttoef er gezellig bij.






Het belletje kocht ik onlangs 
op de Country & Christmas Fair in
Haarzuilens,
 met voorbedachten rade!


In de hal hangt of beter gezegd staat
op het randje van de spiegel
de hopkrans.
Nu heel subtiel voorzien
van een kaarsje in een standaard met klemmetje.






Geïnspireerd door Debbie van het blog
ging ik aan de slag
met een krijtmarker.
De tekst drukte ik af in spiegelbeeld
en plakte ik aan 
de buitenkant van de achterdeur.






Het leek me lastig in spiegelbeeld
te schrijven, maar dat was niet het moeilijkste.
Van tevoren heb ik er niet bij stilgestaan, maar
het was als het ware overschrijven
op afstand, want het is dubbelglas!
Al met al viel het resultaat
me alles mee.






Begin december zag ik bij de ingang
van een kleine brocante verkoop
op een tafel
onderstaand kerststuk staan.
Ik dacht gelijk: die is voor mij.
Het ging mij vooral om
de zinken bak.
Dus dit staat al een paar weken
te pronken bij mij in huis!






Het handvat ziet er mooi doorleefd uit.
De bak is vrij sober gevuld,
maar genoeg!










Dit was het even voor vandaag,
er volgt nog meer!



Succes 
met jullie voorbereidingen
voor de Kerst!


Tot later!

Linda





6 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat heb je mooie kerstaccessoires in huis! Ik vind de decoratie op het raam ook een geweldig idee, het lijkt mij ook even uitzoeken hoe het werkt, maar het resultaat is heel erg mooi.

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

It's me zei

Mooi hoor.......ik ga niet veel dien dit jaar...wil rust......liefs fijn weekend van mij x ❤️

Coby Breitner zei

Heerlijk sfeertje Linda, vooral die krans met kaarsje erin vind ik mooi. En wat heb je dat schrijven knap gedaan. Fijne feestdagen, groetjes Coby

Mirjam zei

Hoi Linda,
Wat een heerlijk kerststuk heb je gemaakt en wat lief dat je het hebt weggegeven. Die toef vind ik ook supermooi en je hopkrans is geweldig!
Dat zinken emmertje zou ik ook niet kunnen weerstaan hoor, wat een beauty!
Fijne zondag,
Liefs,
Mirjam

Bonjade zei

Prachtig.....mooi wat groene details en kerst sfeer maar niet te veel.....zit te genieten.

Vind de tekst ook prachtig op het raam.

Wens je fijne dagen

Liefs

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hallo Linda, wat een mooi natuurlijke kerstsfeer, en eigenlijk kub je het straks zo weer veranderen in een wintersfeer. Die zinken bakken blijven mooi en daar krijg je vast nooit genoeg van, kan mij voorstellen dat je die niet kon laten staan, geniet van deze donkere dagen voor de kerst, de gezelligheid, de lichtjes en de warmte, groetjes Pauline