woensdag 21 december 2016

Meer kerstsfeer



***


Ik heb het beloofd, dus bij deze
nog een blogpost over kerstsfeer in huis.

Ik vulde een oude grespot met takken
van de esdoorn, twee pinussoorten,
een stuk schors, wat mos, twee kerstharten
én een tak, waarvan ik echt niet
meer weet waar die vandaan komt.
Ik bewaar sommige spullen nogal lang;
ze kunnen tenslotte van pas komen!



  



Plukjes mos lijmde ik hier en daar
op de takken...






Het toaalplaatje:






Naast de pot op het dienblad 
plaatste ik een bakvormpje met
een waxinelichtje erin
en zomaar...een plukje wortels
(van het mos).






En wanneer de zon naar binnen schijnt,
krijg je zulke mooie effecten.
Op de achtergrond zie je 
de lichtjes van de kerstboom,
waarvan de inhoud nauwelijks afwijkt
van afgelopen jaren:
oude kaarslampjes en armeluis zilveren ballen,
that's all!






***


Een doorkijkje naar de kachel,
die vaak brandt; zo gezellig
(en lekker warm natuurlijk)!






Wil je een blik achter de schermen?






Op een paar foto's hierboven kan
je een glimp van de keuken zien.

Toen ik opnieuw foto's wilde nemen op een andere dag, 
 was het te donker
om scherpe foto's te krijgen op diezelfde plek.

Daarom verhuisde ik het dienblad
naar de stoel, waar ik meer licht kon vangen.
Het bleef mooi hangen tussen de leuningen,
zo simpel kan het soms zijn!



*

Have

a beautiful
Christmas time

with the ones you love!






Linda


10 opmerkingen:

jacqueline de wit zei

Wat mooi weer! Ook voor jou fijne kerstdagen en een zorgeloos 2017!
groetjes van Jacqueline

Mirjam zei

Heel mooi en sfeervol bij je. En ja, soms moet je even wat inventief zijn om betere foto's te maken. Niet overal in huis is het licht goed genoeg.
Ik wens jou ook heel fijne feestdagen,
veel liefs,
Mirjam

It's me zei

Mooi en lekker rustig...hou ik van....heb toch ook maar kerstpost gemaakt......toch ook beetje kerst hier..komt nog einde week.....liefs Ria x fijne dagen.....❤️

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Nu kerst nadert, sluipt het groen toch binnen. Mooi sfeervol en ik hou wel van dat sobere sfeertje. Prachtige foto's als voorproefje voor de gezellige kerstdagen. Fijne dagen en straks een liefdevol en gezond 2017. groetjes Pauline

Sonja- Sezoentje zei

Oooh, wat moest ik lachen met je post, ik zag mezelf nl rondlopen. Je wil niet weten hoe vaak ik hier in huis sta te verhuizen om toch maar goed licht te vangen :)
De grespot vind ik heel sfeervol! Wat een leuk idee.
Ik wens je heel fijne kerstdagen toe,
lieve groetjes,
Sonja

lien zei

Mooie stillevens! Geniet van de laatste voorbereidingen en alvast hele fijne dagen gewenst!

Marijke zei

Staat weer erg gezellig hoor Linda!
Soms zijn het ook echt de kleine dingen die het em doen!
Fijn weekend!
Groetjes Marijke

Home and Lifestyle zei

Hele fijne feestdagen gewenst, met iedereen die je lief is!

Liefs, Ingrid

Kom Achterom zei

Wat gezellig bij jou! jij ook hele fijne feestdagen! Yolanda

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik ben een beetje laat met lezen maar wat had je het gezellig versiert!
Ik wens je een fijne jaarwisseling toe en een goed en gezond 2017!

groetjes Trijnie