dinsdag 6 december 2016

Wintersfeer




Wintersfeer...
daar hoort voor mij schaatsen bij.

Buiten het gegeven, dat ik zelf wekelijks
rondjes op een ijsbaan maak en wel
op moderne noren, 
show ik op verschillende plaatsen
in huis oude schaatsen.






Zoals deze oude doorlopers.
Velen van jullie zullen zich deze
herinneren en er zelf pogingen op hebben gedaan
om overeind te blijven. 






Na de doorlopers werden het voor mij
kunstschaatsen. Toen ik ontdekte dat ik 
meer bezig was met hardrijden 
dan kunstjes maken, schakelde ik over op noren.



Maar het begon allemaal met deze mini
doorlopers. Onder laarzen;
ik stond volgens mij meer naast mijn
ijzers, dan erop!






Het was al een hele strijd om de schaatsen
onder te binden met de mooie, 
inmiddels flink verschoten linten.






De schaatsen liggen gedecoreerd op een 
gevilt lapje van schapenwol.

De krans op de foto is van hop gemaakt; overigens
niet door mijzelf.






Al met al een aardig wintersfeertje!


Gezellige dag!


Linda




8 opmerkingen:

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hallo Linda, Een heel leuk sfeertje, zeker nu het buiten zo koud wordt kom je nu toch helemaal in de stemming. En zeker schaatsen zijn belangrijk in de winter, zeker als je in Friesland woont. Wat ziet het er mooi uit, en zo leuk dat ieder op zijn eigen manier de winter binnen haalt.

groetjes Pauline

Thuis bij Tjits zei

Wat leuk dat je je oude doorlopers nog hebt! En zo leuk gedecoreerd, echt wintersfeer. Ik heb ook een verzameling (mini)schaatsjes die ik in de wintermaanden ophang, zo gezellig!

Fijne avond,
liefs Tjits

It's me zei

Liefs Ria x ❤️

Home and Lifestyle zei

Op die doorlopers ben ik ooit ook begonnen en ik stond er ook meer naast dan op. Talentvol ben ik nooit geworden, aan noren heb ik mij nooit gewaagd en op kunstschaatsen voelden de schaatsen nooit eigen. Ook daarbij moest ik mijn best doen om boven de ijzers te blijven hangen ;-). Het lijkt mij heerlijk om in een hoog tempo rondjes op de schaatsbaan te kunnen schaatsen. Leuk dat je hobby overal in huis zichtbaar is.

Liefs, Ingrid

Sonja- Sezoentje zei

Hier in België wordt er volgens mij minder geschaatst dan bij jullie. Al deden wij als kind dat wel, ik zou het nu niet meer kunnen met mijn fibro;)
Maar de oude schaatsen zorgen ook hier in huis voor een winters tafereel :)
Liefs, Sonja

van alles wat in huis en tuin. zei

Haha....wat een herkenbaar verhaal! Ik heb ze ook nog maar wat was het een ellende hè! Ik had er nooit zoveel mee, maar ja, je moet meedoen met je vriendinnen! Dat veters strikken met koude vingers.....het meer naast de schaatsen staan....leuk opgeschreven met mooie foto's!

groetjes Trijnie

Marijke Huisje Bloempje Baby zei

Wat een gezellig sfeertje!
Hopelijk kunnen we van de winter de schaatsen nog eens onder binden;)

lien zei

Ja schaatsen horen helemaal bij de winter! Ik heb er ook een paar opgangen!