dinsdag 9 mei 2017

Roestverf DIY




Al jaren, serieus, loop ik met het idee rond 
om iets uit te gaan proberen met roestverf. 
Op de een of andere manier kwam het er maar niet van.
 Maar vorige week was het zover!
 Ik kocht bij de bouwmarkt roestverf van 't Stilleven
 en ging aan de slag
 met een koperkleurig windlicht.
 Die had ik pas vorig jaar gekocht, maar ik wilde 'm nu al
 een andere look geven.

De roestverf omvat drie blikjes.

De verf uit het eerste blikje is de grondlaag.
Voor een antiek roesteffect kan je zwarte verf of pigment
toevoegen en dat heb ik dan ook gedaan (zwarte acrylverf).
Hieronder zie je de basis; tussendoor heb
ik steeds een foto genomen, zo kan je goed zien
wat er aan het gebeuren is.






Na deze grondlaag komt de sponslaag.
Heel erg oranje verf; ik vroeg me al bijna
af of dit wel goed zou komen ;-).
Deze verf moet je opbrengen 
met een natte spons.






Als laatste breng je ook weer met
een natte spons de effectlaag aan waarmee
je het eindresultaat bepaalt.






Je kan het voorwerp in de vernis zetten,
maar ik heb het zo gelaten
en het windlicht buiten gezet.
Zo wordt 'ie vast alleen nog maar mooier!






Linda


6 opmerkingen:

Ger zei

Eindelijk is het er dan toch van gekomen en ben je aan de slag gegaan met roestverf.

En het resultaat mag er zijn vind ik.
Past ook helemaal bij het model windlicht.

Zo'n enkel roestig object in de tuin tussen het groen is en blijft een ware blikvanger.
Dat vind ik ook van met mos begroeide betonnen voorwerpen en oud zink.

Lieve groet,Ger

Coby Breitner zei

Hai Linda,

Superleuk idee. Vindt het trouwens leuk te zien dat je ook van het witte brocante naar de stoere look bent gegaan.

Groetjes Coby

It's me zei

Mooi hoor !!...liefs Ria x ❤️

Home and Lifestyle zei

Ik vind de uitvoering bijzonder geslaagd! Leuk dat je het uiteindelijk toch bent gaan proberen.

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

De oude paddestoel zei

Wat leuk! Het is net alsof het echt oud en roestig is. Goed gelukt hoor.

Groetje Willeke

Anoniem zei

WOWWWW PRACHTIG geweorden